Challenge tour//
Challenge-touren får nytt navn og større premier
For flere norske proffer er det gode nyheter at det nest høyeste nivået i Europa heter HotelPlanner Tour fra neste uke.
Reiseteknologiselskapet HotelPlanner blir Challenge-tourens første tittelsponsor siden 1989, melder europeantour.com. Avtalen gjelder fra starten av 2025-sesongen, og allerede fra SDC Open i Sør-Afrika neste uke skifter sirkuset navn til HotelPlanner Tour.
Kristian Krogh Johannessen (29), Herman Sekne (23), Andreas Halvorsen (28) og Alexander Settemsdal (22) er blant spillerne som vil spille under det nye navnet.
For de norske proffene er det nok enda viktigere at den nye avtalen med reiseteknologiselskapet sikrer historisk høye premiepotter på Europas nest øverste nivå.
HotelPlanner Tour 2025 starter som nevnt i Sør-Afrika neste uke, med SDC Open på Zebula Golf Estate & Spa fra 23. til 26. januar.
Totalt vil spillerne konkurrere om en rekordstor premiepott på over ni millioner euro – eller 106 millioner kroner – denne sesongen, hvor hver europeisk turnering har en premiepott på minimum på €300 000, tilsvarende 3,5 millioner kroner.
Det innebærer økte premiepotter for 16 turneringer i 2025.
Terminlisten består av 29 turneringer fordelt på tre kontinenter i 18 forskjellige land, og touren avsluttes med Rolex Grand Final på Mallorca til høsten.
– Dette er et betydelig øyeblikk i vår tours stolte historie, sier tourdirektør Jamie Hodges.
– Touren vår vil bli styrket takket være denne enormt viktige avtalen, og den var avgjørende for oss og for HotelPlanner. Dette nye partnerskapet vil øke premiepottene for medlemmene våre og heve standarden på konkurransene våre,